پروفیل آلومینیوم چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

يکشنبه 9 خرداد 1400
1:21
آهن یکتا

پروفیل آلومنیوم چیست ؟

آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد است. از ویژگی‌های مهم آلومینیوم، سبک وزنی و قابلیت عدم زنگ‌زدگی می‌باشد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بخش مصارف آلومینیوم به حساب می آید.

برای تولید پروفیل آلومینیوم ، ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیومی نام دارد، تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند. سپس آن را از میان قالب های مخصوصی حرکت می‌دهند. به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل می‌یابد و به اشکال مورد نظر درمی‌آید. به خاطر اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملا تغییرشکل پیدا می‌کند و در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

کاربرد پروفیل آلومینیوم

از پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین صنعتی که از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌کند، صنعت ساختمانی است. ساختمان سازی بازار مهمی برای آلومینیوم به حساب می‌آید. مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث استفاده از آلومینیوم در این صنعت شود، وزن کم، شکل پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، هزینه کم برای نگهداری، عمرطولانی و عدم‌نیاز به رنگ‌کردن می‌باشد. آمریکا بزرگترین مصرف کننده آلومینیوم در ساختمان‌سازی است. سایر کاربردهای پروفیل آلومینیوم به ترتیب زیر است:

پروفیل آلومینیوم کاربردهای وسیعی در صنعت ساخت و ساز دارد. سایر کاربرد های پروفیل آلومینیوم به شرح زیر است

  • استفاده در ساخت لوازم بادوام و استقامت بالا
  • ساخت ماشین آلات و تجهیزات
  • در صنایع پزشکی و داروسازی
  • استفاده صنعت برق
  • برای ساخت قوطی کنسرو، بسته بندی نیمه مقاوم غذا

کارخانه های تولید پروفیل آلومینیوم

بزرگترین کارخانه تولید کننده این محصول پروفیل ساوه و نیکان است که پروفیل ساختمانی، صنعتی و لوله تولید میکند. آلومینیوم پیمان، پروفیل آلومینیوم آکپا، صنایع آلومینیوم آبسکون و رول نوین از برنده های مطرح در این حوزه می باشند. البته تولید این محصول منحصر به این کارخانه ها نیست و تولید یهای بسیاری در این زمینه در حال فعالیت می باشند.

قیمت پروفیل آلومینیوم

همانطور که می دانید قیمت هر نوع پروفیل وابسته به وزن و اندازه‌ی آن متغیر می‌باشد. قیمت پروفیل آلومینیوم هم از این قاعده مستثنی نیست. پروفیل آلومینیوم در ضخامت های مختلف عرضه می‌شود. ضخامت های رایج آن در بازار اهن ایران شامل 1 و 1.8 است اما ضخامت های 2 و 3 نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که پروفیل آلومینیوم تنها در طول 6000 قابل عرضه است. ولی وزن آن با توجه به درخواست شما، سفارش سازی می‌شود.

دو فاکتور مهم روش تولید و آلیاژهای سازنده در تعیین قیمت پروفیل آلومنییوم تاثیر گذار است. این عوامل ثاتیر مستقیم بر کیفیت و قیمت پروفیل آلومینیوم دارند و بدون شک در هزینه های اجرای سازه، نقش مهمی را ایفا میکند. اگر قصد خرید قوطی آلومینیوم را دارید میتوانید با شماره 02154071 آهن یکتا تماس بگیرید.

استاندارد پروفیل آلومینیوم

پنجره آلومینیومی ساده توسط دو نوع پروفیل ST و کرونت تولید می گردد که در سطح مقطع پروفیل با یکدیگر تفاوت دارد. امروزه پنجره های ST به علت مزایای بیشتر نسب به کرونیت ، پرکاربرد تر است. این نوع پنجره کیفیت بیشتری داشته و تجهیزات مناسب تری دارد. نوع دیگر پنجره های آلومینیومی، ترمال بریک بوده که عایق حرارتی می باشد از همین رو استفاده زیادی دارد. بزرگ ترین مشکل پنجره های آلومینیومی عایق ضعیف حرارت است و به همین دلیل پنجره های ترمال بریک جهت رفع این مشکل تولید شده اند.

این نوع پنجره ها حرارت را تا 220 درجه سانتی گراد و برودت را تا 50 درجه سانتی گراد تحمل می کنند. پنجره ترمال بریک علاوه بر عایق مناسب حرارت و برودت، دارای ظاهری بسیار زیبا هم می باشد. دسته سوم پنجره چوب آلومینیومی بوده که لایه داخلی آن از جنس چوب و لایه بیرونی آلومینیوم است. این محصول همچنین دارای کارایی زیادی در ساختمان می باشد.


[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آهن یکتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]